Студенти 4 курсу спеціальності 014 Середня освіта (014.021 Англійська мова і література) Воропай Наталя, Ларіна Тетяна, Білоус Дар'я, Ліпецька Дар'я, Ткаченко Анна проходять виробничу педагогічну практики у школах міста під керівництвом доц. Пашіс Л.О. Ось як почуваються на практиці:
"Свою виробничу педагогічну практику я проходжу в Черкаській гімназії №9 ім. О. М. Луценка в місті Черкаси. За перший тиждень я відвідала кілька уроків англійської мови у 6-А класі. Учитель англійської мови компетентно проводила заняття та чітко пояснювала навчальний матеріал. Учні виконували всі завдання, брали участь у роботі та долучалися до обговорень.
Під час уроків використовувалися цікаві вправи, аудіювання та читання текстів. Учні також здавали зошити на перевірку з написаними листами й виконаними вправами. Важливо, що вчителька проводила короткі фізичні розминки, які допомагали учням розвантажитися та зберегти увагу.
На останньому відвіданому уроці проводилася контрольна робота, перед якою вчителька детально пояснила порядок виконання кожного завдання. Перший тиждень практики був продуктивним: я отримала змогу поспостерігати за проведенням уроків та отримати досвід, який зможу застосувати у власній педагогічній діяльності."
"Педагогічна практика у 5 класі дала мені можливість побачити, як школа сприяє гармонійному розвитку учнів у різних напрямах. На уроках англійської мови ми вивчали лексику про професії, проводили рольові ігри, де діти уявляли себе лікарями, кухарями, журналістами — це допомогло їм замислитися над тим, ким вони могли б стати в майбутньому.
Паралельно з цим школа активно формує в учнів почуття патріотизму та вдячності: під час занять діти розповідали про героїв сьогодення, створювали невеликі презентації англійською, присвячені тим, хто захищає нашу країну. Такі завдання були для них дуже емоційно важливими.
Велике значення має й розвиток творчості: учні створювали постери, комікси та невеликі відео англійською, сміливо висловлювали власні ідеї та проявляли фантазію. Мені було приємно працювати в середовищі, де підтримують дитячі таланти, виховують повагу до героїв і допомагають школярам знайти свій майбутній шлях.
Проходячи педагогічну практику в Черкаському колегіумі “Берегиня” Черкаської міської ради Черкаської області, я отримала цінний досвід взаємодії з учнями та педагогами. Атмосфера в колективі була доброзичливою та професійною, що надихало мене вдосконалювати свої навички. Я відчула, наскільки важливою є роль учителя у формуванні світогляду дітей та створенні умов для їхнього всебічного розвитку.
Ця практика стала для мене не лише професійно корисною, а й по-справжньому надихаючою — вона зміцнила моє бажання працювати у сфері освіти та допомагати учням відкривати свої можливості."
"Перший тиждень практики у спеціалізованій школі І–ІІІ ступенів №3 пройшов цікаво та весело. Відбулося знайомство з учителем англійської мови та класами, у яких надалі я проводитиму заняття. Учні 5-х та 6-х класів зустріли мене привітно й дуже тепло, що одразу створило приємну атмосферу.
Цей тиждень був для мене етапом пасивної практики. Я відвідала кілька уроків у 5-х, 6-х та 8-х класах. Це стало незабутнім досвідом, адже спостерігати за тим, як працюють учні на уроці, аналізувати їхню поведінку, рівень зацікавленості та активності — надзвичайно корисно. Усе це допомогло мені зробити важливі висновки щодо подальшого проведення власних занять.
Перший тиждень приніс багато вражень і мотивував мене рухатися далі, вдосконалюватися та готуватися до активної практики."
"Під час проходження практики у 5 класі я побачила, наскільки багатогранним є освітнє середовище школи та як воно впливає на розвиток учнів. На уроках англійської діти знайомилися з різними професіями, говорили про свої мрії та захоплення, що допомагає їм поступово формувати уявлення про майбутній вибір. Школа активно підтримує цей процес: проводить профорієнтаційні заходи, знайомить учнів із світом професій і заохочує їх задумуватися про власні здібності. Водночас у закладі панує атмосфера шани до героїв сьогодення. На уроках та виховних годинах діти говорять про
сміливість і самопожертву захисників України, створюють листівки подяки та творчі роботи. Це формує в учнях глибоке почуття поваги та відповідальності. Творчість взагалі займає важливе місце у шкільному житті: учні малюють постери, складають діалоги, вигадують історії англійською мовою, і це допомагає їм розкривати свої таланти. Я переконалася, що школа одночасно навчає, виховує та надихає, створюючи всебічно розвивальне середовище для дітей."


